MINDFULNESS VOOR VOLWASSENEN

 

Ken jij dat ook?

  • Je hebt een zak snoep geopend, er één snoepje uit genomen en vervolgens merk je dat je de hele zak ongemerkt leeg hebt gegeten.
  • Je bent in gesprek met iemand, maar onderwijl zit je met je gedachten ergens anders en merk je dat je niet echt hebt geluisterd.
  • Je rijdt ergens naar toe en bent opeens veel verder dan je in de gaten hebt. Je hebt hele stukken van de route gemist.
  • Je voelt je verdrietig wanneer een bekende niet reageert als je hem of haar begroet en hebt het idee dat niemand je mag.
  • Je reageert je af op een geliefde, terwijl hij of zij helemaal niets te maken heeft met de reden van je boosheid of verdriet.

Dit zijn een paar voorbeelden van het niet bewust zijn van wat je doet. We doen heel veel op de automatische piloot. Ons hoofd zit vaak vol met gedachten over wat nog gaat komen of over wat er is gebeurd. We hebben dan piekergedachten als schuld, spijt of angst. Deze gedachten leiden ons af van het huidige moment. We zijn niet in het hier en nu en ervaren het leven daardoor niet in zijn volheid. Het leven glipt als het ware voorbij en we missen vele mooie dierbare momenten.

 

Bewust leven in het hier en nu

Mindfulness is een manier om bewuster om te gaan met je leven en is gericht op het sturen van je aandacht en het openstaan voor ervaringen. Door je gedachten te leiden naar het hier en nu en je te richten op je zintuiglijke ervaringen, krijg je meer rust en vrijheid. Door mindfulness ben je in staat om aandachtiger te leven en bewuste keuzes te maken. Je krijgt het gevoel weer grip te hebben op je leven en minder te worden geleefd. Mindfulness richt zich op het bewust aanwezig zijn in het hier en nu zonder daarbij te oordelen. Je leeft van moment tot mom

WAT LEER JE TIJDENS DE TRAINING

Tijdens de acht weken durende training leer je door te oefenen hoe je je aandacht kunt sturen en meer in het hier en nu te zijn. Je wordt je bewust van je gedachten en gevoelens en leert om hier op een accepterende manier mee om te gaan. De mindfulnesstraining is voornamelijk een praktische training met daarbij een beetje theorie. Mindfulness kun je alleen leren door het te doen. Daarom krijg je iedere week oefensuggesties, hand-outs en audiobestanden mee om te oefenen.

Na de acht wekelijkse sessies volgt zes tot acht weken later een terugkom-moment.

Ik geef groepstrainingen alsmede individuele trainingen. 

VOLG DE TRAINING IN EEN GROEP OF INDIVIDUEEL

De training voor volwassenen bestaat uit acht wekelijkse sessies van ongeveer twee uur. Een aantal weken na afloop van de training vindt een terugkomsessie plaats die ook ongeveer twee uur duurt.

Voor  de groepstraining vraag ik €280,- en voor de individuele training vraag ik €330,- (beide incl. BTW).

Hierbij zijn naast de negen bijeenkomsten van twee uur inbegrepen:
· een werkmap met hand-outs
· een usb-stick of cd’s met begeleide mindfulnessoefeningen
· koffie/thee

Wil je meer informatie en/of je aanmelden, neem dan contact met mij op via telefoonnummer 06 36015877 of per mail  lies@dia-u.nl of gebruik het contactformulier onder kopje Contact.